"העניין ב-GovTech עולה, בסיוע רוחות גבית מה-DefenseTech וחשיבה מחדש רחבה יותר על חדשנות במקטור הציבורי. אבל זה לא רק שינוי בתפיסת המשקיעים. זה שינוי בציפיות הממשלה".
במשך שנים, GovTech היה הקטגוריה הכי פחות סקסית בעולם ההשקעות. מחזורי מכירה ארוכים. תהליכי רכישה איטיים כמו צב. יכולים מבוססים. ומספיק סרטות בירוקרטיות כדי להקיף את העולם.אנחנו לא ראינו את זה ככה.בזמן שאחרים הסיטו מבט, אנחנו נכנסנו פנימה - גיבינו חברות שחיבקו את המורכבות במקום להימנע ממנה.
מ-Carbyne ועד Via Transportation, שמנו על אמת פשוטה: ב-GovTech, החיכוך הוא יתרון, לא באג.למה? כי ברגע שאתה הופך לסטנדרט בסוכנות ציבורית, אתה נוטה להישאר כך. החוזים דביקים. עלויות המעבר גבוהות. וכאשר אתה עושה את זה נכון, אחוזי הזכייה יכולים לעבור את 60% - מספרים שיגרמו לרוב מייסדי SaaS ארגוני לקנא.למרבה האירוניה, כמה מהחברות בעלות הביצועים הטובים ביותר בשווקים הציבוריים והפרטיים כיום הן שחקניות GovTech. פלנטיר וTyler Technologies הפכו לסיפורי הצלחה בשווקים הציבוריים. ובשווקים הפרטיים, תמצאו חברות כמו Anduril, Flock Safety, OpenGov, Peregrine, וכמובן Via - כולן עוזרות להגדיר מחדש כיצד הממשלה פועלת בעידן המודרני.
הודות ליוזמות כמו DOGE (המתמקדות בהנעת יעילות תפעולית ואחריותיות), סוכנויות ציבוריות נמצאות תחת לחץ לעשות יותר עם פחות. מוצר טוב לא מספיק. אתה צריך לחתוך עלויות, לשפר תוצאות ולגרום לקונה מהסוכנות שלך להיראות כמו גיבור, הכל בבת אחת.יעילות, החזר השקעה לנישום מסים והשפעה הם לא "נחמד שיהיה". הם קו הבסיס.הסטארט-אפים הטובים ביותר ב-GovTech כיום מבינים את זה. הם לא רק בונים כלים, הם פותרים כאב. הם לא מוכרים תוכנה - הם מספקים ניצחונות.
GovTech נהדר לא עוסק בפעמונים וצפירות. הוא עוסק בעשיית יותר עם פחות - פחות כוח אדם, פחות תהליך ידני, פחות תקורה. הביקורת האחרונה של DOGE על 8,500 חוזים, שהובילה לחסכון של כמעט 30 מיליארד דולר, היא קריאת השכמה. עבור הסטארט-אפים הנכונים, זו גם הזדמנות עצומה ליישר את המגרש שלהם עם עדיפות ממשלתית.קחו את Tyler Technologies, לדוגמה. על ידי אוטומציה של הערכות מס רכוש ופונקציות ליבה אחרות, הם חתכו עלויות תוך שיפור השירותים בפועל.
ה-IT הממשלתי נמצא תחת לחץ להתחדש, ומהר. זה פותח את הדלת לפלטפורמות מבוססות ענן ומונעות AI להחליף מערכות נפוחות, איטיות וכבדות נייר. המנדט ברור: פחות אנשים עושים יותר עבודה, מאופשר על ידי אוטומציה.
הגעה לשוק ב-GovTech קשה. הרכש לוקח זמן. יחסים חשובים. וכל סוכנות פועלת קצת אחרת. זו הסיבה שהפצה ושותפויות הם הכל. החברות הטובות ביותר לא מוכרות לבד, הן מנצלות בעלי ברית מהימנים עם טווח הגעה קיים.השותפות האחרונה של פלנטיר עם Anthropic להביא את Claude לסוכנויות פדרליות היא דוגמה בולטת אחת. אבל יש רבות אחרות. OpenGov, למשל, האיצה את האימוץ על ידי אינטגרציה עם פלטפורמות רכש כמו Bonfire, ייעול זרימות עבודה של RFP והטמעת הפתרון שלהם ישירות בכלים שממשלות כבר משתמשות בהם. זה לא רק מכירות חכמות - זה יתרון מבני.
ראינו את כל זה מתרחש ב-Carbyne, שזה עתה סגרה את הסיבוב D שלה, בגיבוי Cox, AT&T ו-Axon. Carbyne בונה פלטפורמות מבוססות ענן למוקדי קשר חירום, מחדשת מערכות 911 ושיגור ברחבי המדינה. המוצר שלהם מהיר יותר, חכם יותר ואמין יותר מהתשתית המיושנת שהוא מחליף. אבל מה שבאמת מייחד את Carbyne זה את מי היא מעצימה.בלב כל שיחת חירום יש מפעיל 911, לא משולם מספיק, עמוס יתר על המידה ומקבל החלטות של שבריר שנייה על חיים ומוות. Carbyne עוזרת להם לחתוך דרך הרעש, לנתב שיחות בצורה חכמה ולשגר בביטחון. האינטליגנציה הזו אז נמשכת לכוחות התגובה הראשונים - כבאים, חובשים, משטרה, נותנת להם ראייה טובה יותר ותיאום מהיר יותר.בקיצור, זו טכנולוגיה שלא רק משרתת את המערכת, היא משרתת את האנשים שגורמים למערכת לעבוד.הצמיחה המהירה שלהם הונעה לא רק על ידי מוצר נהדר, אלא על ידי שותפויות ציבוריות-פרטיות חכמות, עם AT&T, GMR, Converge, Tyler, ועכשיו Axon. Carbyne היא שיעור מופת בבנייה עם המשימה של המקטור הציבורי בחשבון, והוכחה שהשפעה והצלחה מסחרית לא סותרות זו את זו.